Друштвену мрежу преплавила је информација да је у Крушевцу преминуо ђенерал Вељко Раденовић.

Ако пробате да је проверите на било ком сајту са вестима нема је. Кад име ђенерала Вељка Раденовића укуцате у претраживач појављују се линкови који воде ка песми Косовских божура – Ђенерале, ђенерале. Има, наравно, гомила оних који воде ка причи о Сувој Реци где се спомињу Посебне Јединице Полиције и ђенерал Вељко Раденовић као њен вођа. О њему биографских података нема. Као да никад није постојао.

На жалост, овај текст неће имати оне основне информације које се пишу у In memoriam али сматрам да док не прикупим све што треба може и овако. Ђенерал Вељко Раденовић је, свакако, заслужио да напишемо текст који ће остати и као траг у електронској форми. Преносим оно што сам успела да пронађем. Мало је, али ћу се потрудити да колико данас допуним текст.

Ђенерал Вељко Раденовић преминуо је у Крушевцу у 57. години живота у суботу, 29. септембра.

Био вођа ПЈП-а (Посебне Јединице Полиције) у Призрену све до повлачења српских снага 1999 . Прославио се ослобађањем Ораховца 1998. када су шиптарски терористи неколико дана држали ораховчане као таоце.

Колико је овај човек био храбар највише илуструје чињеница да, као дијабетичар, није смео да се излаже стресним ситуацијама, али се на то није обазирао. Овај човек је знао да у један џеп стави инсулин, а у други чоколаду и каже својим момцима: ,,За мном браћо!“

Ђенерал Вељко Раденовић биће сахрањен у понедељак, 1. октобра у 14 часова на Новом гробљу у Крушевцу.

Ђенерале, ђенерале

Ти велико име носиш
од јунака Хајдук Вељка
Он је тук’о чете турске,
а ти банде арнаутске
Он је тук’о чете турске,
а ти банде арнаутске

Ђенерале, ђенерале
нек’ је твојој мајци хвала
што јунака родила је
да се српству врати слава

На команду за мном браћо
Твоји момци дика српска
Разбијају упоришта
враћају нас на огњишта
Разбијају упоришта
враћају нас на огњишта

Ђенерале, ђенерале
нек’ је твојој мајци хвала
што јунака родила је
да се српству врати слава

Одавно су Арнаути
злом враћали нашем добру
С’ тобом нам се Сунце буди
на Космету родној груди
С’ тобом нам се Сунце буди
на Космету родној груди

Ђенерале, ђенерале
нек’ је твојој мајци хвала
што јунака родила је
да се српству врати слава! 

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=r5coSoqQMRE
http://www.youtube.com/watch?v=s7yIEXI0I_M&feature=related

Коментари на: "Одлазак Ђенерала Вељка Раденовића" (8)

  1. Нека му је вечна слава и хвала.

  2. Vecna slava i hvala Djenerale !

  3. Mislim sta reci,kad je sve navedeno u tekstu..Dok se u Srbiji vodi polemika,da li ce biti parada srama u Beogradu,niko ne obraca paznju na ljude poput Djenerala Veljka,koji su da li veliki doprinos u borbi sa siptarskim teroristima,u zastiti neduznih gradjana u Metohiji,Posebno Djenerala treba da pamte mestani Orahovca,jer da nije bilo njega,,,.ZATO DJENERALE,NEKA TI JE VECNA SLAVA.

  4. Нека му је вечна слава и хвала… На Косову и Метохији био сам као војник, члан интервентног батаљона за тај део земље, крајем осамдесетих… Тешко је то описати. Мени пре тога нико никада није причао о томе шта је Косово и зашто је оно важно. Био сам тамо неколико месеци… Ни тада ми нико ништа није причао, само смо били тамо да заштитимо народ… Нико нам није рекао који народ, али оно што сам видео јесте да су Албанци правили ср..ња… Њих сам видео да пале ватре, да копају ровове и да дижу тензију… Срби, Црногорци, Турци, Роми, “ебем ли га који“ Египћани и ко све не, давали су нам подршку, лепиње, лепе речи и ракију…
    Нисам никоме нанео никакво зло… Нисам никога ни мрзео, не мрзим ни данас… Доживео сам ужасну мржњу и одвратне ствари од екипе косовских Албанаца који су имали план да нас побију…
    Са једним од њих делио сам последње парче хлеба, све што сам имао давао сам му, да бих на крају од њега спасавао главу…
    Нека су живи и здрави и нека их што даље од мене…
    Јако сам скренуо са теме, али потребно је за поенту…
    После тога, никада више нисам био на Косову… Али, Косово никада више није отишло из мене… Могу да га отму, поставе царину, повуку црту где год им падне на памет… Косово је остало у мени…
    Ђенерале, зато сасвим разумем инсулин и чоколаду… Слава ти…!

    • Неколико пута сам прочитала коментар. Сваки пут бих ћутала неко време и… Једино што могу да ти кажем је ХВАЛА што си га написао. А ја опет идем да ћутим…

    • Svaka cast na komentaru… KOSOVKA

  5. Vecna slava Djenerale

  6. Sicko Dimitric рече:

    Slava Srbskom Heroju Djeneralu Veljku

Постави коментар

Блесушица

Замисли жељу и заврти глобус... јер снови се остварују

ipokeva.wordpress.com/

uputstva za upotrebu dana

Labilna

Ubij vreme, da ono ne bi ubilo tebe :)

oblogovan

Pokušaj slaganja reči u nizove u kojima će se neko prepoznati...

NEGOSLAVLJE

Slike od reči u kojima se prepoznaju i nenaslikani.

poznanik

zato što te volim

Mandrak72's Blog

Bilo kojeg dana

Tangolinin blog

moja mala ništa

ПЛЕТЕНИЈЕ СЛОВЕС

... мистично језичко сведочанство духовне стварности.

agorafobija

Neko to od gore vidi sve, vuce konce, igra se. ;)

политика и којешта...

забелешке о утисцима, на прву лопту...

meskalero

Да ли знаш?

Jelena Bogosavljević

Jelena: svet priča i noćnih pripovedanja

Ne plači , to mogu i ja ....

Život i naravučenije....

ironijexl

StVaran svet oko mene (ne zadržavaj se samo u slučaju nužde)

Umetnost hedonizma

Umetnost nalazenja zadovoljstva u malim stvarima

Nedodjija

blog o alternativama...

Sopstveni portparol (do 2020)

Za pravilnu i zdravu duhovnu, duševnu i telesnu ishranu

Mitrovic Uros

Just another WordPress.com site

Магацин

Национални портал

Blueberry NS

Blog for my darling ;-)