PosadaВећ дуго не пишем. Не гледам ТВ, не слушам радио, не читам новине… Чувам себе од лоших вести, лажи, испирања мозга… И кад нешто чујем, видим, напишем текст, али не притиснем оно дугменце „Објави“. У последње две-три недеље сам написала пар текстова, некад ми је лакше кад мисли ставим на папир, али их нисам објавила. Данас ћу кликнути оно дугменце са десне стране…

Јуче је била Лазарева субота, Врбица. Од јутра сам била на Калемегдану, окружена породицом, пријатељима, уживајући у лепом пролећном дану. А онда је стигла једна порука „Данас у 12,45 испред Владе протест против Извештаја о паду хеликоптера“ и било је јасно где ћемо бити око 13.

Неке ствари се никад неће променити. Ми ћемо ићи на сваки протест, на сваком наредном ће бити све мање људи, али ми нећемо одустати.

Овога пута испред Владе је била шака људи. Не гомила оних који на друштвеним мрежама критикују, пoзивају на револт, све знају најбоље. Не, ти и такви нису били у суботу пред Владом. Они су, по старом добром обичају, имали нека важнија посла, касније ће поново пљувати по интернету и причати приче како би они све то урадили много боље, а истина је да никад неће урадити ништа јер немају воље да дигну дупе и покрену се, ураде било шта. Имају брдо изговора за себе и планину критика за све оне који бар покушавају да својим поступцима дају допринос некој промени. Ти и такви су и овај протест прескочили, а главни изговор ће им поново бити лоша организација, чињеница да нигде није објављено да се организује протест. Ваљда очекују да Телевизије са националном фреквенцијом или најчитаније новине објаве било шта што је у супротности са званичном политиком, званичним ставом…

Јче су у Немањиној били они који не причају много, не мисле да су попили сву памет света, али у себи имају оно, ја га зовем „семе Лазарево“ које им не дозвољава да окрену главу на другу страну, које им не да да игноришу неправду, да прогутају безочне лажи. Ти и такви су у суботу били у Немањиној испред Владе. Неки су, попут нас, дошли са Калиша и обележавања Лазареве суботе – симболика? Неки су стигли од куће, неки дошли са посла… Али сви смо од некога чули да неко организује протест и дошли смо.

Било нас је мало, али сам и даље поносна што сам била тамо и срећна што сам видела и нека нова лица. Мени је то много значило.

Зашто сам отишла?

Као и увек, зато што се не слажем са оним што раде. Зато што не могу да прогутам још једну лаж којом штите себе, своје фотеље. Јер су ме моји научили да мислим својом главом, а она каже да је Извештај сраман.

Била сам тамо јер су људи, који су у првим извештајима после несреће названи херојима, сада на најгнуснији начин обележени као једини и искључиви кривци, означени као пијанице. Била сам тамо јер сматрам да та прича не сме да прође.

Била сам тамо јер ме је срамота њихове срамоте. Јер се стидим што ти и такви представљају моју Отаџбину. Јер ми је мука да за своје грешке увек oкривљују друге. Била сам тамо јер мртва уста не говоре, али зато ми можемо да својим присуством покажемо и кажемо да то што данас причају нисмо прогутали. И бар на тај начин одамо пошту онима који су поштовање и дивљење заслужили за живота.

Црна земља је сама по себи тешка. Ова српска је, чини се, најтежа од свих.

– Србин има природну тенденцију да све своје велике људе понизи и поубија, а да их онда опева у свом десетерцу као хероје и на крају им натакне ореол светитеља своје цркве –  рекао је велики српски песник и родољуб Јован Дучић.

Tо је било некад. Данашња власт у Србији има тенденцију да све хероје понизи, поништи, уништи. Како нико не би видео колико су они ситни, јадни, лоши…

Мене је срамота што ти и такви представљају власт у мојој Отаџбини. И срамота ме је што они немају образа и срама.

Посадо војног хеликоптера, нека вам је лака земља и опростите нам што смо ово дозволили…

Коментари на: "Срамота ме је ваше срамоте" (5)

  1. И, пази сад ово… Да не поверујеш. Јуче сам послом био у Београду. Нешто пре 13 сати спустио сам се Немањином до ЖС и вратио се после истим путем. Приметио сам да се полиција нешто узјогунила, да су се нешто распоредили дуж улице и, што је најгоре од свега, прошао сам поред те “шачице“ људи. Да будем искрен, нисам заиста имао појма шта се ту дешава, а сморен својим бригама и стрепњама, само сам прошао поред њих/вас…
    Сад то глупо звучи, али да сам знао о чему је реч, остао бих ту.
    Али, стварно нисам имао појма. У том тренутку било их је можда десетак-петнаест, није било никавих обележја, транспарената, ничега.
    Да сам знао и остао, још бисмо се и видели. 🙂
    А да све буде још безвезније, помислио сам да ти пустим поруку да се видимо и попијемо негде кафу ако си у близини, јер сам имао сат времена “луфта“. Али, онда рекох себи, субота је, не дави је без везе…
    Поука би могла да буде: свет јесте мали, али и у таквом умемо да се изгубимо… На жалост…
    😦

    • Био си у Бгд и ниси се јавио?! Први минус 🙂
      Организовано је мало трапаво, на брзину, није било ни транспарената, ни обележја ничега. Више полиције него људи на протесту, али ни то није нова слика. Тако је последњих годину дана… Ја сам љута на оне који су на друштвеним мрежама вешто ескивирали да коментаришу објаве везане за протест, али су регуларно коментарисали све пре и после ње. Значи, били су на нету, видели, али изабрали да не дођу из неког разлога, што је њихово право, а онда увече приговарали како нису знали, нико им није јавио и слично. То лицемерје не могу више да толеришем…
      Свет је мали, али и у таквом умемо да се изгубимо – одлично примећено.
      Шта је поука твог коментара и мог одговора? Јави се Иви следећи пут кад си у Бгд. Ем што ћемо се видети, попити кафу, ем ћеш знати да ли је у току неки протест вредан подршке 🙂

  2. ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!!!

Оставите одговор

Облак ознака

psihologijasmisla

mesto za raspamećivanje

ipokeva.wordpress.com/

uputstva za upotrebu dana

Labilna

Ubij vreme, da ono ne bi ubilo tebe :)

oblogovan

Pokušaj slaganja reči u nizove u kojima će se neko prepoznati...

NEGOSLAVLJE

Slike od reči u kojima se prepoznaju i nenaslikani.

poznanik

zato što te volim

Mandrak72's Blog

Bilo kojeg dana

Tangolinin blog

moja mala ništa

cy3a

свашта нешто

ПЛЕТЕНИЈЕ СЛОВЕС

... мистично језичко сведочанство духовне стварности.

agorafobija

Neko to od gore vidi sve, vuce konce, igra se. ;)

политика и којешта...

забелешке о утисцима, на прву лопту...

meskalero

Да ли знаш?

Dnevnik slučajne domaćice

Priče, poneka pesma, kritika društva

Jelena Bogosavljević

Jelena: svet priča i noćnih pripovedanja

Ne plači , to mogu i ja ....

Život i naravučenije....

ironijexl

StVaran svet oko mene (ne zadržavaj se samo u slučaju nužde)

Umetnost hedonizma

Umetnost nalazenja zadovoljstva u malim stvarima

Izmanipulisan

Nervozni komentari na teme iz kulture, medija i politike

Nedodjija

blog o alternativama...

Sopstveni portparol

Za pravilnu i zdravu duhovnu, duševnu i telesnu ishranu

Mitrovic Uros

Just another WordPress.com site

Магацин

Национални портал

