Godisnjica bombardovanja24. 03. 1999. – 24. 03. 2015.

Тог пролећа 1999. њима је читава Србија, укључујући и цивилне објекте, била легитимна мета. НАТО екипа је тада на Србију лансирала 420.000 пројектила укупне масе 22.000 тона уз то изручено је и 156 контејнера са 37.440 “касетних бомби” са 350.000 касетних подпројектила, такозваних “бомбица”. За све цивилне жртве усталили су термин „колатерална штета“ који се и данас немилице користи као алиби за злочине. Тог пролећа је погинуло 2.500 људи, од тога 89 деце! Од тог пролећа појава малигних леукемија и лимфома у нашој земљи повећана за 110 одсто, док је учесталост појаве свих тумора заједно, и леукемија и солидних тумора– карцином дојке, грлића материце, плућа и дебелог црева, повећана за 20 посто. Ти проценти нису коначни јер латентни период за леукемије и лимфоме износи седам и по година, док је за солидне туморе тај период у просеку 15 година. Значи, тек нас очекује прави талас.

Ономад Дачић и Гашић аминоваше да НАТО може да се шврћка по Србији као по својој авлији као да се 78 пролећих дана 1999. никад нису ни догодила.

Можда њихова сећања бледе, можда њихов понос има цену, можда је њихов образ заправо ђон. Шта год да је у питању онај страх који је био у сваком од нас, онај бол и туга које смо осећали тог пролећа, оне сузе које смо пролили, празнина која је остала после оних које су бомбе отргле из овоземаљског живота, онај понос на људе који су нас бранили, чували, онај понос на јединство, пркос… Све то стоји на једном папиру. Једног дана Бог ће подвући линију и обрачунати цех. Рачун за тих „78 пролећних дана у Србији“ неко ће морати да плати.

Сад се ви можете цењкати, земљу користити као платежно средство, људе као потрошну робу, можете се и силити баш како су се тог пролећа над Србијом иживљавали ваши нови најбољи пајташи, али не заборавите да „неко то од горе види све“, да ничија није до зоре и да је правда спора, али увек стигне…

У Србији можда касни, али ће свакако стићи…

НИКАД ЗАБОРАВИТИ! НИКАД ОПРОСТИТИ!

Коментари на: "Дан који се не заборавља" (5)

  1. Хвала!

  2. А ипак не ћутиш баш сасвим. 🙂
    И нека…
    Помислио сам данас на тебе када сам видео насловне стране новина. Запитах се, хоће ли ми неко правити друштво данас, да поменемо, ако тебе нема овде? И нека смо. Нека нас је и десет, нека нас је и за под шљиву, али нека нас. И нека нам се смеју, нека гризу и нека говоре да смо будале. Рекао сам шта сам имао о томе у свом посту.
    Као што си и ти у свом…
    Једино што ми “боде очи“ јесте тај термин “ономад“… “Ономад потписали“, делује ми као да је било ко зна кад. А није, било је пре неки дан. Мастило се није осушило, а они овде пале свеће.
    Знаш шта…? Људи не знају шта је то потписано, о томе сам писао у претпоследњем посту, па ко воли нек погледа…
    Што би рекла суЗа која се такође сетила: Хвала.

    • Ипак не ћутим 🙂
      Схватила сам да је боље да каже, макар и овако, само да не ћутим. Веће је зло ако ћутим.
      Знаш, последњих недеља сам доста разговарала сама са собом, анализирала себе, своје поступке. И схватила сам да једино што је битно је да сам ја пред собом искрена и чиста. И да докле год сам искрена у ономе што мислим, причам, радим, треба то да наставим. Таман на крају остала и једина која ће мислити тако.
      А знам да нећу. Има нас још. Макар и свега пар, али нас има.
      Хвала теби што си увек ту…

Оставите одговор

Облак ознака

psihologijasmisla

mesto za raspamećivanje

KevaiPo

uputstva za upotrebu dana

Labilna

Ubij vreme, da ono ne bi ubilo tebe :)

oblogovan

Pokušaj slaganja reči u nizove u kojima će se neko prepoznati...

NEGOSLAVLJE

Slike od reči u kojima se prepoznaju i nenaslikani.

poznanik

zato što te volim

Mandrak72's Blog

Bilo kojeg dana

Tangolinin blog

moja mala ništa

cy3a

свашта нешто

ПЛЕТЕНИЈЕ СЛОВЕС

... мистично језичко сведочанство духовне стварности.

agorafobija

Neko to od gore vidi sve, vuce konce, igra se. ;)

какоЈЕЦАкаже

~разговори о српском језику~

политика и којешта...

забелешке о утисцима, на прву лопту...

meskalero

Да ли знаш?

Dnevnik slučajne domaćice

Priče, poneka pesma, kritika društva

Jelena Bogosavljević

Jelena: svet priča i noćnih pripovedanja

Ne plači , to mogu i ja ....

Život i naravučenije....

ironijexl

StVaran svet oko mene (ne zadržavaj se samo u slučaju nužde)

Umetnost hedonizma

Umetnost nalazenja zadovoljstva u malim stvarima

Izmanipulisan

Nervozni komentari na teme iz kulture, medija i politike

Nedodjija

blog o alternativama...

Sopstveni portparol

Za pravilnu i zdravu duhovnu, duševnu i telesnu ishranu

Mitrovic Uros

Just another WordPress.com site

