Нож у срце


olujaИма ствари које ми подигну притисак у моменту, из места оде на 200.

Шетајући по интернету налетех на овај линк. Како сам осетљива на тему Олује и увек, а посебно како се ближи датум кад се све одиграло, читам и пратим све што у свом имену има реч „олуја“ и на директан или индиректан начин има везе за овим злочином, наравно да сам прочитала текст и умало ме шлог није стрефио. „Спектакл“ у кик боксу по имену „Олуја у рингу“ одржава се 6. пут у знак сећања на Олују, а у главној борби вечери снаге ће одмерити домаћи борац – Хрват и један – Србин. Реч је о момку из Републике Српске рођеном неких пола године пре „Олује“.

Јасно је шта мислим и да више ништа не напишем. Зато и нећу детаљисати. Написаћу само да ме занима ментални склоп онога ко пристане да се појави на нечему што велича етничко чишћење Срба, што велича ратни злочин против народа коме припада. И, ако је већ он млад и неикусан, да ли је могуће да поред себе нема никога довољно зрелог да му укаже да оно што ради је погрешно? Срамно.

Верујем да су организатори са посебним задовољством на плакат за ову „Олују“ поред његовог имена ставили српску тробојку…

Некад стварно помислим и да треба да нестанемо, ако нам подмладак има овако кратко памћење…

Коментари на: "Нож у срце" (13)

  1. Ne znam sta bih rekla…. A i nisam u situaciji da kazem Bog zna sta jer nisam bila ni na jednoj strani kada se desavala pomenuta akcija. O tome bi verovatno najvise znali da kazu oni koji su preziveli golgotu, a njima verovatno nije do price.

    Sumnjam da u ratu ima mnogo prostora za nesagresivost na kojoj god da smo strani jer kad smo saterani u cosak – ne ostaje mnogo izbora, ali mislim da treba postovati sebe i svoju pripadnost sto u ovoj prici jedni znaju da rade, mozda cak i previse, a drugi lako prastaju i brzo zaboravljaju.

    • Тања, управо о томе се и ради, о поштовању које си поменула. Овако пљунути на народ коме припадаш, а који је прошао кроз пакао, је срамно.

    • O, da, i te kako im je do priče, ali nama izgleda nije do slušanja.
      Moj prijatelj, inače pisac, pokušava da objavi roman o Oluji. Imao sam tu čast da ga pročitam u rukopisu. Rekao bih realna priča, iako u koloni, ni on se ne svrstava. Opisuje stvari koje je video, dobre i loše, a sudeći po napisanom, bilo ih je gotovo podjednako i sa jedne i sa druge strane.
      Čitav roman zamišljen je neobično i originalno, priče u njemu su žive, predstavljaju pravo blago, hroniku dve generacije iz njegovog kraja. Štivo zanimljivo i živopisno, iako opisuje rat, mogu ga okarakterisati kao antiratno…
      Ako smem da primetim, samo jedan roman je do sada objavljen o tome što se dogadjalo u toj koloni.
      Moj prijatelj je odbijen od svih kuća kojima je poslao svoj rukopis, uz obrazloženje da se “ne uklapa u njihovu uredjivačku politiku“…

  2. …Рекох већ, има нечег самопоричућег у нашем националном духу.
    Поздрав Ива.

  3. Potpuno se slažem sa Stanimirom. Ovo konstantno poricanje sopstvenog nacionalnog identiteta, koje se već jako dugo odvija u Srbiji, za mene je neverovatan fenomen za duboka istraživanja eksperata iz oblasti psihologije i sociologije. Ovaj događaj o kojem si pisala i ja isto kao i ti ne mogu da razumem. Isto tako ne razumem ni npr. Žene u crnom. Ne znam, možda sam ja glup. Pozdrav

    • Психологијо смисла, далеко од тога да смо глупи. Само умемо да размишљамо својом гавом и самим тим се не уклапамо у калупе које су направили за народ какав желе.
      На блогу има поприлично текстова у којима се и ја питам како смо постали народ који мрзи сам себе, нешто о томе и у тексту „Аутошовинизам – српско проклетство“ на http://wp.me/p1YTjh-bY . Сада су таква времена да, како је то комшија Облоговани приметио, кажеш да си националиста одмах се подразумева да мрзиш све остале, да си прљав, пијан, зарастао у браду, да смрдиш, слушаш најгори фолк. У најкраћем срамота си за овај народ тако ретроградан. А већина тих пљувача не знам разлику између национализма и шовинизма. Њима је то све исто.
      Жене у црном… Уххх… И о њима је било речи више пута. Најновије је „Слобода мишљења, шта је то?“ на http://wp.me/p1YTjh-Yc Да не дужим превише, неко ко за сво време свог постојања ниједном није поставио питање шта је са српским жртвама, при томе живи, ради у Србији, не може да се представља ни као објективан ни као савест овог народа.
      Велики поздрав.

  4. Живим ван Србије и стално се срећем са ситуацијама када се наши млади људи, да простите к.рче како су свемогући и како ће они показати свима ко је најјачи у селу. Једна од таквих је и ова са кик боксом. Нажалост, колико то ми желели, историја већину наших људи није ништа научила. И опет ће грудима уместо памећу, мозгом и знањем на бајонет. Зато нас и нестаје драстичном брзином. А шти се конкретно тиче овог догађаја ту је за све крив неко старији који је свој памет и мозако оставио негде под неком планином. Било у србији или у Крајини. Није битно. Важно је да се бијемо и меримо ћуне. Ако не можемо против других можемо да бијемо себе и своје. Увек се неко нађе.

    • Макарије,
      народ који није научио из своје историје, приморан је да је понови. Наш српски народ је изгледа од оних који редовно падају на испиту. Мени је ово, заиста, срамно. Један од жешћих шамара.
      Како сам и написала, ако већ он није знао, морао је неко његов да му каже, да му укаже на то шта се слави тим „спектаклом“, шта ће он својим присуством величати…

Оставите одговор

Облак ознака

psihologijasmisla

mesto za raspamećivanje

KevaiPo

uputstva za upotrebu dana

Labilna

Ubij vreme, da ono ne bi ubilo tebe :)

oblogovan

Pokušaj slaganja reči u nizove u kojima će se neko prepoznati...

NEGOSLAVLJE

Slike od reči u kojima se prepoznaju i nenaslikani.

poznanik

zato što te volim

Mandrak72's Blog

Bilo kojeg dana

Tangolinin blog

moja mala ništa

cy3a

свашта нешто

ПЛЕТЕНИЈЕ СЛОВЕС

... мистично језичко сведочанство духовне стварности.

agorafobija

Neko to od gore vidi sve, vuce konce, igra se. ;)

какоЈЕЦАкаже

~разговори о српском језику~

политика и којешта...

забелешке о утисцима, на прву лопту...

meskalero

Да ли знаш?

Dnevnik slučajne domaćice

Priče, poneka pesma, kritika društva

Jelena Bogosavljević

Jelena: svet priča i noćnih pripovedanja

Ne plači , to mogu i ja ....

Život i naravučenije....

ironijexl

StVaran svet oko mene (ne zadržavaj se samo u slučaju nužde)

Umetnost hedonizma

Umetnost nalazenja zadovoljstva u malim stvarima

Izmanipulisan

Nervozni komentari na teme iz kulture, medija i politike

Nedodjija

blog o alternativama...

Sopstveni portparol

Za pravilnu i zdravu duhovnu, duševnu i telesnu ishranu

Mitrovic Uros

Just another WordPress.com site

