Тата, ХВАЛА!


tata imenica bez zamenice1Пре пар дана са Браћом сам причала о свему и свачему. У мору тема дотакли смо се и оних везаних за оружје, ратове, породицу.  Кад сам причала о себи, свом детињству рекла сам следеће:

Имала сам негде три-четири године када сам први пут држала прави пиштољ у руци. Био је то неки лагани пиштољ, не сећам се ни који, али знам да су тада уз мене били стриц, полицајац, и мој отац. Учили су ме да пуцам. С обзиром да смо увек у кући имали оружје њихов резон је био више него исправан: да видим да оружје није играчка. Да је опасно, да може да повреди, да може да убије. Пуцали смо у нацртане мете. Био је то доживљај!

Кад сам мало порасла, коју годину, помагала сам тати при чишћењу, одржавању пиштоља и била срећна што имамо тај наш мали „ритуал“ кад му помажем.

Мој тата, који је у војсци био везиста, играо се са мном, између осталог, и тако што ме је учио Морзеову азбуку. Као „мали деца“ знала сам „кодове“ за сва слова, бројеве, а имали смо обичај да „комуницирамо у шифрама“. Остављали би једно другом поруке писане Морзеовом азбуком или би у говору за неке речи опонашали звукове који означавају слова.

Од малена тата је инсистирао на томе да по питању свега имам свој став. Често је знао да изазове привидни сукоб мишљења само да чује како износим аргументе за опцију коју бих заступала.  Увек ме је храбрио да размишљам својом главом и да све, укључујући и оно што он каже, узимам са резервом и да, ако нешто нема логике, ма ко ми то рекао, не прихватам 100%. Саветовао ми је да ако онај унутрашњи глас у мени сигнализира да нешто ту није како треба, вероватно и није и требало би га послушати.

И тад, док сам причала са Браћом… Одједном ми је синуло. Тако посложено једно уз друго све је постало логично…

Верујем да сам, попут неких других склоности које наслеђујемо од својих родитеља, од оца наследила љубав према оружју, војној/ратној тематици. Верујем да сам интересовања ка томе имала у себи кад сам се родила, а начин на који сам васпитавана, чињеница да сам од малена имала додир са оружјем, да ми је отац кроз игру приближавао многе озбиљне теме, кроз игру ми „тренирао“ мозак,  допринеле су томе да данас имам оваква интересовања, овакве ставове.

Кад подвучем црту немам ниједну дилему ко је најзаслужнији за то што сам данас баш оваква каква јесам…

–  .-  –  .- ,  …. …-  .-  .-..  .- !

…  .-.  .  -.-.  .-  -.    .-.  —  -..  .—  . -.  -..  .-  -. !

Коментари на: "Тата, ХВАЛА!" (20)

  1. Mnogi roditelji greše baš u tome, što nastoje da saseku svaki koren mišljenja svojom glavom kod dece. Tvoj tata je imao dovoljno pameti da to ne čini.

  2. E, pa hvala mu na tebi, zato sad možemo da uživamo družeći se sa prgavim, ali racionalnim dobricom od njegove ćerke :).
    Taj prividni sukob mišljenja je jako važan za formiranje ličnosti. Ja kad nemam sa kim da ukrstim mišljenje na određene teme, podelim sebe na osobe A i B (najmanje) i uvek izvedem pravi zaključak ako dobijem kvorum 🙂
    S druge strane, više od 20 godina sam silom prilika imao pištolj (išao u streljanu, mogao da ga rasklopim i sklopim za dvadesetak sekundu), ali ga nikad nisam (za)voleo, možda zato što sam kao dete razvedenih roditelja imao vrlo površan odnos sa ocem i naučio to od drugih.

    • Бато, хвала :-*

      Видим да имам исти систем „разговора“ са минимум још једном својом личношћу 🙂 Имала сам обичај да кажем: Ја никад нисам сама, има у мојој глави нас неколико које се баш лепо дружимо 😉

      Ја сам, ето, имала срећу па сам имала њега који ме је, заиста, добро васпитао и дао неку добру основу за живот…

  3. Branislav Bojčić рече:

    http://www.youtube.com/watch?v=lzSb_dIDWK0 … Volim i ja oružje ali izbegavam da ga imam … često bih ga koristio onda 😀

    • То је изазов са којим се свакодневно сусрећем. За сад побеђујем јер кад год помислим тако нешто самој себи кажем:
      – Пусти будалу. После ћеш одговарати као за човека!
      😉
      Добро се вратио 🙂

      • Branislav Bojčić рече:

        Jeste, svi komentari su otisli verovatno u taj spam folder … pa videće ih valjda nekad 🙂

      • Branislav Bojčić рече:

        izgleda da su se i drugi sad pojavili … ozivela si me 🙂

        • Ех, драги мој комшија, видиш како враћам у живот, са два клика 😉
          Звали су је лековита Ива 😉

  4. Što je već rekao Ironije, fala tati za ovakvu ćerku… 🙂 Mislim, ipak, da tebi ne leži drugačije oružje osim reči.

    • Тата би, онако у свом стилу, рекао:
      – Заиста нема на чему, то је све до ње 🙂

      Хммм… Знаш и сам да је реч често оштрија од мача. Мач је проблем, нисам то још савладала, али зато речи… Ха, речи су моје играчке… А кад неко проба да узме моје играчке умем да будем незгодан 🙂

  5. Sejo…Tu sam! Da pucamo, iz svih oružja, zajedno 🙂 :*

    • То Рекох-стан (украла, призанјем) мало отворио прозоре у свет или је то уобичајено у вереме празника и летњих одмора 🙂
      Како је добро видети твоје име у коментарима… 🙂
      Их, пуцање… Све ћу организујем за следећу посету… :-*

  6. Tate i ćerke, to je neka druga dimenzija 🙂

    • Баш тако… Нека друга, посебна димензија…
      Добро дошла у Ивин свет, и овако званично 🙂

  7. РЕЧ је чудо.
    Чувај НЕИЗГОВОРЕНО, Ива.
    Поздрављам Те срдачно.

Оставите одговор

Облак ознака

psihologijasmisla

mesto za raspamećivanje

KevaiPo

uputstva za upotrebu dana

Labilna

Ubij vreme, da ono ne bi ubilo tebe :)

oblogovan

Pokušaj slaganja reči u nizove u kojima će se neko prepoznati...

NEGOSLAVLJE

Slike od reči u kojima se prepoznaju i nenaslikani.

poznanik

zato što te volim

Mandrak72's Blog

Bilo kojeg dana

Tangolinin blog

moja mala ništa

cy3a

свашта нешто

ПЛЕТЕНИЈЕ СЛОВЕС

... мистично језичко сведочанство духовне стварности.

agorafobija

Neko to od gore vidi sve, vuce konce, igra se. ;)

какоЈЕЦАкаже

~разговори о српском језику~

политика и којешта...

забелешке о утисцима, на прву лопту...

meskalero

Да ли знаш?

Dnevnik slučajne domaćice

Priče, poneka pesma, kritika društva

Jelena Bogosavljević

Jelena: svet priča i noćnih pripovedanja

Ne plači , to mogu i ja ....

Život i naravučenije....

ironijexl

StVaran svet oko mene (ne zadržavaj se samo u slučaju nužde)

Umetnost hedonizma

Umetnost nalazenja zadovoljstva u malim stvarima

Izmanipulisan

Nervozni komentari na teme iz kulture, medija i politike

Nedodjija

blog o alternativama...

Sopstveni portparol

Za pravilnu i zdravu duhovnu, duševnu i telesnu ishranu

Mitrovic Uros

Just another WordPress.com site

