teslaНа послу имам колегу који има један необичан хоби. Кад дође на посао, седне за сто, конектује се на интернет изговори:

– Данас је дан за…

Наставак је „жуту штампу“, „црну хронику“, „политичке неприлике“, „спорт“, „турбо фолк“, „популарну музику“…  И онда нам чита најновије вести из поменутих области или нам шири видике (или испира мозак, како вам воља) музичким достигнућима. Данас нам је пустио популарну песму чији рефрен ме је инспирисао за редове који следе. И после кажу да никаква корист и од ове врсте музике 😉

Најпре текст песме:

„…И нек ме осуде, за то ме брига баш

КАД СВОЈЕ НЕМАШ ТУЂЕ ОТИМАШ

Е, ЗАТО КРАДЕМ!“

Ова последња два стиха су ме подсетила на нешто што сам прочитала пре пар дана, кад су медији извештавали о прослави уласка Хрватске у ЕУ. Мислила сам да напишем које слово о томе, али  ме нешто није хтела  инспирација. Данас уз помоћ песме ево и текста.

Подсећања ради, на тој прослави председник Хрватске је као знамените Хрвате споменуо Николу Теслу и Иву Андрића. То је, наравно, изазвало нову буру и препуцавање по медијима, друштвеним мрежама, форумима о томе ко су, заправо, знаменити Хрвати.

Нећу превише ширити причу. Споменућу само четири особе које Хрвати најчешће својатају.

НИКОЛА ТЕСЛА

Рођен 1856. у месту Смиљан код Госпића. Отац му је био свештеник српске православне цркве.  О томе како је себе доживљавао најбоље сведоче речи исписане на слици која је илустрација за текст. Наведени дијалог се водио између Тесле и портира хотела De la Societee & Encouragement у Паризу, 19. фебруара 1892., где је одржао предавање заједничком скупу Француског друштва за физику и Међународног француског друштва електричара.

andricИВО АНДРИЋ 

У биографији стоји да је рођен 1892. у Травнику и да је одрастао у римокатоличкој породици. Исто тако стоји и да се по завршетку факултета изјашњавао као Србин. У Музеју Иве Андрића постоји и лична карта у којој је код Националност уписано Србин.

РУЂЕР БОШКОВИЋ

Рођен је 1711. у Дубровнику као седмо дете трговца Николе Бошковића, Србина из Требиња, и Павле, ћерке Бара Бетере познатог дубровачког песника италијанског порекла.  Може се пронаћи податак да се током живота изјашњавао као Србин католик.

МИЛУТИН МИЛАНКОВИЋ

Рођен је 1879. у селу Даљу поред Осијека у српској породици.Мајка му се звала Јелисавета, а отац Милан се бавио трговином. Постоји податак да је Милутин Миланковић најцитиранији српски научник свих времена у свету. Својевремено Хрватски бранитељи су спречили презервацију његове родне куће јер је био Србин. Пре неколико година кућа је обновљена, али локална власт не дозвољава да једна улица добије његово име.

Коментари на: "Кад своје немаш туђе отимаш…" (6)

  1. …И не само они!!!

    Ето, на пример,
    …Арсен Дедић, Ђорђе Новковић, Џони Штулић, Здравка Крстуловић, Раде Шербеџија, Симо Матавуљ, Владан Десница, Григор Витез, Јосиф Панчић, бројни спортисти,,,,
    Поздрав Ива.

    • И не само они…
      Поздрав Пријатељу.

    • Par navedenih sam, svojevremeno, slusala kada su se trudili da (svesno) prikriju poreklo. Niko im ga nije osporavao, bar tako nije delovalo (mozda je prava istina ono sto se nije prikazalo). I bila sam razocarana onim sto cujem i vidim.

  2. prgavilutak рече:

    kakav lik taj kolega 😉
    *podseca me na mene kad mladju sestru „davim“ bitnim informacijama, svaki dan druga oblast, a sve kao usput 😀

    • Сјајан лик. Пар пута ми је тим својим „едукацијама“ скренуо пажњу на неке ствари које би ми вероватно промакле 🙂
      хехехе то успут је и најбоље 😉

Оставите одговор

Облак ознака

psihologijasmisla

mesto za raspamećivanje

KevaiPo

uputstva za upotrebu dana

Labilna

Ubij vreme, da ono ne bi ubilo tebe :)

oblogovan

Pokušaj slaganja reči u nizove u kojima će se neko prepoznati...

NEGOSLAVLJE

Slike od reči u kojima se prepoznaju i nenaslikani.

poznanik

zato što te volim

Mandrak72's Blog

Bilo kojeg dana

Tangolinin blog

moja mala ništa

cy3a

свашта нешто

ПЛЕТЕНИЈЕ СЛОВЕС

... мистично језичко сведочанство духовне стварности.

agorafobija

Neko to od gore vidi sve, vuce konce, igra se. ;)

какоЈЕЦАкаже

~разговори о српском језику~

политика и којешта...

забелешке о утисцима, на прву лопту...

meskalero

Да ли знаш?

Dnevnik slučajne domaćice

Priče, poneka pesma, kritika društva

Jelena Bogosavljević

Jelena: svet priča i noćnih pripovedanja

Ne plači , to mogu i ja ....

Život i naravučenije....

ironijexl

StVaran svet oko mene (ne zadržavaj se samo u slučaju nužde)

Umetnost hedonizma

Umetnost nalazenja zadovoljstva u malim stvarima

Izmanipulisan

Nervozni komentari na teme iz kulture, medija i politike

Nedodjija

blog o alternativama...

Sopstveni portparol

Za pravilnu i zdravu duhovnu, duševnu i telesnu ishranu

Mitrovic Uros

Just another WordPress.com site

