Дан (не)Заљубљених


ljubavДан Заљубљених  Свети Трифун

Последњих дана, баш као и сваке године како се ближи 14. фебруар, захуктава се кампања ЗА и ПРОТИВ обележавања Дана заљубљених. Што је 14. фебруар ближи то све мање може да се живи од гомиле срца која алудирају на заљубљеност и оних који све то минирају на сваком кораку.

Не бих ја била ја да се не огласим и по том питању.

Никад нисам обележавала Дан заљубљених. Не зато што нисам била заљубљена, не зато што нисам имала са киме да га обележим, него зато што не видим његову сврху. Мени је Дан заљубљених једнако сулуд као и 8. март – оно у шта се тај празник претворио.

Чак ћу из ове приче елиминисати то да је 14. фебруар по православном календару, вери којој припадам, дан Светог Трифуна и да је потпуно сулудо да поред једног свеца ја обележавам тамо неког Валентина који не припада мојој вери.

Ако сам заљубљена мени је сваки дан Дан заљубљених јер чиним све да оног у кога сам заљубљена, и који је надам се заљубљен у мене, обрадујем гомилом ситница које потврђују емоцију коју осећам према њему. Мени није потребан Дан заљубљених да бих организовала романтичну вечеру. Није ми потребан Дан заљубљених да бих му купила неку ситницу или крупницу за коју знам да ће му донети осмех на лице. Није ми потребан Дан заљубљених да бих га изненадила на начин за који знам да му прија. Мени не треба Дан заљубљених да бих обукла секси веш и направила „атмосферу“. Кад сам заљубљена све то радим онако, по осећају срца, без икаквог конкретног повода, спонтано. Већ то што сам заљубљена ми је довољан повод за много тога.  Не треба неки произвођач чоколаде, вина или неких зезалица да ме опомиње да сам заљубљена и да треба нешто да поклоним вољеном бићу. Не требају мени балони у облику срца на сваком кораку да ме инспиришу да покажем нежност. Мени су за то довољни лептирићи које осетим сваки пут кад помислим да њега.

Зато ми тај Дан заљубљених нема сврху. Да, неко ће рећи, али заљубљени целог света требају свој дан, онај који ће симболично представљати љубав, а заборављају да су заљубљеност и љубав, ипак, два различита осећања. А ја опет нешто размишљам и не могу да побегнем од паралеле са Даном жена, празником који у својој основи слави равноправност полова, а који је претворен у бљузгу. За тај дан мушкарци су пажљиви према својим лепшим половинама, купује се цвеће, поклони, падају путовања, вечере, нежне речи, неке крупне ствари. Не могу да побегнем утиску да тог дана жене мање-више сви третирају као особе са посебним потребама. Да не улазим у оне случајеве кад мушкарац нежност током 365 дана показује грубим речима, увредама, ударцима, психичким и физичким малтретирањем које прераста у злостављање, па онда тог 8. марта буде пажљив и нежан. Ваљда мисли да је довољно да једном у годину дана жену третира као жену. Осталим данима за њега је она ствар, репродуктивни апарат, врећа за ударање. Суштина је да ако током године ниси пажљив према жени, заиста је лицемерно да будеш пажљив тог 8. марта.

Да се вратим теми и да подвучем црту. По мом схватању ствари, ако сам заљубљена Дан ми не треба. Ако нисам Дан ми неће помоћи да се заљубим. Напротив, ако нисам заљубљена сва та срца, форсирање емоција може само да ме доведе у блажи облик депресије.

Зато, мили моји, ако сте заљубљени сваког дана показујте нежност, сваког дана показујте да вам је стало. Кажу да заљубљеност брзо прође, некад се претвори у љубав, а некад само остави ефекат издуваног балона. Да би они лептирићи што дуже живели у нама неопходно је да бринемо о њима, да се трудимо да сваки дан испунимо осмесима и заједничким временом. Нећете дуго остати и опстати ако само чекате 14. фебруар. Нека за вас сваки дан буде дан заљубљених, а онда нека прерасте у године, деценије љубави…

Коментари на: "Дан (не)Заљубљених" (24)

  1. A od mene – Aplauz! Svakave g… ćemo prihvatiti samo da bismo bili „in“ . Što bi rekli klinci – bljak!

  2. E baš mi je hvalio (što bi rekli fini 🙂 ) ovakav komentar na gluposti kojima nas zatrpavaju. Ne bi ni znali da volimo da nas kojekakvi hohštapleri iz čisto ekonomskih razloga ne podsećaju rekla-mama na poklone, večere u prestižnim lokalima, koncerte raznih Ćetkovića (koji imaju dve crkve a zarađuju i trećom), aranžmanima za skijanje (nasankavanje) zaljubljenih itd.
    I sve će to zaljubljeni na kredit da pozobaju u ljubavi, a na rate (kad dođu na naplate) će da se glože.
    Jesmo li zaista idioti kakvima žele da nas naprave?

  3. Potpuno se slažem da je apsurdno što nas muškraci tog jednog dana tretiraju kao žene, a ostalih 365 smo im stvar za istresanje besa. A dan zaljubljenih ne slavim, tog dana mi je slava-Sveti Trifun. (:

  4. Kad sam bio klinac „uhvatio“ sam babu i dedu u vinogradu…
    „Šta to radite sram vas bilo“.
    Ništa dedino… Zaruzejemo vinograd, takav je dan – valja se! 😉

  5. Opet, pišem kilometarski komentar…nisam do sad, slavila taj srcasti dan, a ne verujem i da ću…pamtim ga po ocu jer je bio meraklija i boemčina i znao je da živi, pa se tog dana setim njega jer su kod nas merakljije slavile slavu i sekle kolač. Ali ženama godi pažnja koja im je potrebna sve vreme, a ne samo tog dana…i prilično sam bezveze da bih mislila na to i očekivala neku veću pažnju…
    P.S.
    Komentar pišem drugi put, prvi je bio bolji…osećam se isto po tom pitanju i svemu onome što si napisala…od mene tebi i ♥ i 😀

  6. “Ако нисам Дан ми неће помоћи да се заљубим. Напротив, ако нисам заљубљена сва та срца, форсирање емоција може само да ме доведе у блажи облик депресије.“
    Toliko, hah… Btw, tih raznoraznih priglupih “dana koječega“ je sve više oko nas… 365 je postalo usko, možda je vreme da se produži godina, tako bi postali i mladji… 😛 (Eto predloga za kreatore sveta i poretka)…

    • Волим кад се слажемо 🙂
      Видиш, то је врло разумна идеја, могла би година да се продужи таман за још оволико колико је дугачка, да се све лепо посложи и уклопи, да свако добије свој дан нечега 🙂

  7. Потписујем цео твој текст..све си рекла и слажем се од речи до речи. Никада нисам славила тај дан, као што не славим ни 8. март..

Оставите одговор

Облак ознака

psihologijasmisla

mesto za raspamećivanje

KevaiPo

uputstva za upotrebu dana

Labilna

Ubij vreme, da ono ne bi ubilo tebe :)

oblogovan

Pokušaj slaganja reči u nizove u kojima će se neko prepoznati...

NEGOSLAVLJE

Slike od reči u kojima se prepoznaju i nenaslikani.

poznanik

zato što te volim

Mandrak72's Blog

Bilo kojeg dana

Tangolinin blog

moja mala ništa

cy3a

свашта нешто

ПЛЕТЕНИЈЕ СЛОВЕС

... мистично језичко сведочанство духовне стварности.

agorafobija

Neko to od gore vidi sve, vuce konce, igra se. ;)

какоЈЕЦАкаже

~разговори о српском језику~

политика и којешта...

забелешке о утисцима, на прву лопту...

meskalero

Да ли знаш?

Dnevnik slučajne domaćice

Priče, poneka pesma, kritika društva

Jelena Bogosavljević

Jelena: svet priča i noćnih pripovedanja

Ne plači , to mogu i ja ....

Život i naravučenije....

ironijexl

StVaran svet oko mene (ne zadržavaj se samo u slučaju nužde)

Umetnost hedonizma

Umetnost nalazenja zadovoljstva u malim stvarima

Izmanipulisan

Nervozni komentari na teme iz kulture, medija i politike

Nedodjija

blog o alternativama...

Sopstveni portparol

Za pravilnu i zdravu duhovnu, duševnu i telesnu ishranu

Mitrovic Uros

Just another WordPress.com site

