kerusa_gabi11Јуче сам писала о слепом вуку Хомеру који је ’90-тих живео у Бео ЗОО врту. Они који нису знали причу сазнали су, а себе и оне који су знали Хомера подсетила сам на једног од јунака Врта добре наде.

Док сам писала о Хомеру сетила сам се још неких јунака Бео ЗОО врта и одлучила да мало пишем и о њима. Нешто по мојим сећањима, а нешто по причама оних који, такође, памте. Данас подсећам на керушу Габи која је за живота добила споменик у Врту  добре наде.

Габи је била женка немачког овчара и у Врт је стигла као већ одрасли пас. Ако се добро сећам имала је неких седам-осам година што је за керове већ позно доба. Врло брзо је постала мезимица свих, а задужење јој је било да са још једним псом и ноћним чуваром патролира по Врту. Кажу да је у Врту била позната по храбрости, срчаности и одлучности.Оно по чему је Габи постала позната у Београду и целој земљи (која тада није била „остатак“ 😉 ) и зашто је ушла у легенду је борба са женком јагуара.

Једне ноћи женка јагуара је некако успела да искочи из свог кавеза и да стигне готово до управне зграде. Када су јој се приближили чувар и његови пратиоци пси, неслутећи ништа, кажу да је Габи нагло застала, ослушкујући. То је трајало свега пар секунди, а онда је јурнула у мрак. Прича се да је други пас, иначе мужјак немачког овчара, уз цвиљење потрчао у супротном правцу (толико о храбрости мушког пола и крхкости женског 😉 ). Чувар је схватио шта се дешава тек кад су се зачули рика и лавеж. Отрчао је до Управне зграде, алармирао Полицију и директора Вука Бојовића који су врло брзо стигли и кренули у лов. Напори да женку јагуара ухвате живу трајали су до зоре, а онда су, нажалост, морали да је устреле.

Габи је пронађена у једном ходнику у непосредној близини кавеза из ког је јагуар побегао. Лежала је полумртва, у великој локви крви. Оно што се дало закључити из приче чувара, али и на основу онога што се видело је да се неустрашиво борила са неупоредиво већим и јачим противником. Својим чином онемогућила је опасну звер не само да насрне на чувара већ и да прескочи ограду Врта и можда нападне неког од грађана. Животињу није престајала да гони све док је није сатерала до улаза у кавез. Тада је од рана и изнемоглости морала да се одвуче до првог заклона, где је и клонула.

На Ветеринарском факултету су јој опрали и ушили ране, дали антибиотике и трансфузију, изгубила је много крви, и вратили је поново у Врт. Опоравак је трајао дуго, тек после нешто више од месец дана Габи је први пут устала и направила неколико корака. Због њеног величанственог подвига, радници ЗОО врта одлучили су да јој се за живота подигне споменик, који ће за сва времена подсећати на одважност и неустрашивост керуше Габи која је још дуго после тог догађаја обављала свој посао.

Коментари на: "Керуша Габи – хероина Бео ЗОО врта" (14)

  1. Pokrenula si jako značajnu i lepu temu. Ja sam oduševljen i dajem ti punu podršku da ovo zaokružiš u celinu. Jako originalna tematika i mislim da zaslužuje širu pažnju.

  2. Podrška Ironijevoj podršci, posebno s aspekta nas, neobaveštenih…

    • Хвала Него, са задовољством ћу наставити циклус 🙂
      Ја много волим овај мој град и уживам да га неким причама приближавам људима који не живе у њему. Како је Бео ЗОО врт један од симбола града, а мислим да сви волимо животиње, показао је то серијал о вуковима, са задовољством ћу проширити приче које знам.

  3. Miroslav B. Dušanić рече:

    Предивно! Подржавам Вас и подстичем да и даље објављујете ове кратке зоо-репортаже.

    Бивши сањар са Калиша!

    • Мирославе,
      хвала на подршци. Ако се и Ви сетите неких прича и из Бео ЗОО врта, али и Београда „ставите на папир“ да се подсетимо или сазнамо нешто ново.

  4. Isto, mislim i ja. Volela bih da nastaviš da nam pričaš te priče. Čitaju ih i deca. 😉 ♥

  5. Александар Јовановић рече:

    Лепо.
    Поздрав.

  6. Da, tema je jako značajna i originalna, nastavi tako,
    Vuk Bojović će da te nagradi za trud 🙂

    p.s.
    zaboravio sam da ti kažem koliko sam oduševljen i dajem ti još veću po-dršku 🙂

    • Знаш ти да сам ја уникат, а Ивин свет посебан свет… А што се тиче награда, цитираћу оне познате звезде: Мени су највећа награда осмеси оних који читају текстове 🙂

  7. Svaka čast na hrabrosti.
    Nisam znala ni jednu od ovih legendi, nadam se da ćeš nastaviti da ih objavljuješ, lepo je saznati nešto novo.
    Pozdrav! (:

    • Кренуло је са Хомером, наставило се са Габи, данас је био Сами. Остало је још њих троје, за које ја знам неке интересантне приче. Што јер сам читала о томе, што јер сам слушала од оних који су их знали из прве руке.
      Драго ми је да је овај серијал прихваћен.
      Поздрав 🙂

  8. Prelepo sećanje na Gabi. Imaš i moju punu podršku.

Оставите одговор

Облак ознака

psihologijasmisla

mesto za raspamećivanje

KevaiPo

uputstva za upotrebu dana

Labilna

Ubij vreme, da ono ne bi ubilo tebe :)

oblogovan

Pokušaj slaganja reči u nizove u kojima će se neko prepoznati...

NEGOSLAVLJE

Slike od reči u kojima se prepoznaju i nenaslikani.

poznanik

zato što te volim

Mandrak72's Blog

Bilo kojeg dana

Tangolinin blog

moja mala ništa

cy3a

свашта нешто

ПЛЕТЕНИЈЕ СЛОВЕС

... мистично језичко сведочанство духовне стварности.

agorafobija

Neko to od gore vidi sve, vuce konce, igra se. ;)

какоЈЕЦАкаже

~разговори о српском језику~

политика и којешта...

забелешке о утисцима, на прву лопту...

meskalero

Да ли знаш?

Dnevnik slučajne domaćice

Priče, poneka pesma, kritika društva

Jelena Bogosavljević

Jelena: svet priča i noćnih pripovedanja

Ne plači , to mogu i ja ....

Život i naravučenije....

ironijexl

StVaran svet oko mene (ne zadržavaj se samo u slučaju nužde)

Umetnost hedonizma

Umetnost nalazenja zadovoljstva u malim stvarima

Izmanipulisan

Nervozni komentari na teme iz kulture, medija i politike

Nedodjija

blog o alternativama...

Sopstveni portparol

Za pravilnu i zdravu duhovnu, duševnu i telesnu ishranu

Mitrovic Uros

Just another WordPress.com site

