Жеља…


ŽeljaЗашто су жеље тако топле, а кад се остваре тако хладне?

И шта је жеља? И да ли се она икад може заиста остварити или је њено остваривање још само једна у низу илузија које чине наш жувот?

Кажу да су жеље опасне јер умеју да се остваре и да треба добро водити рачуна шта желимо.  Неко мени драг ми је рекао да се „жеље ретко остварују и да је то заблуда“. Скренуо ми је и пажњу да су „жеље увек топле, увек више од температуре средине, иначе не би биле жеље“, као и то да не постоје „мале и велике жеље јер свака жеља је велика и моћна, свакоме је жеља центар Универзума“. Слажем се да су топле и слажем се да су центар Универзума. Али не и да је заблуда да се остварују.

Можда сам ја романтична и оптимиста, а можда сам само наивна и глупа јер верујем у то да се жеље остварују. Кад нешто заиста желиш то ће се и остварити. Пре или касније. Наравно, под условом да је реална жеља, не од оних „хоћу да летим на Месец“ и слично.

Не, нисам ја од оних који верују да је довољно само желети и да ће све „пасти с неба“. Напротив. Сматрам да у многоме зависи од нас самих. Али исто тако знам да ако нешто силно желиш спремнији си да предузмеш и више од онога што реално можеш да се та жеља и оствари. Жеља је мотив који те гура напред, који ти даје нову снагу, који ти указује на неке нове могућности.

Бар је то случај код мене. Кад год сам нешто истински желела онда сам и ја урадила „свој део посла“ онако како треба и, некако, увек сам била „награђена“ остваривањем жеље. Неко ће рећи да чим су се оствариле онда моје жеље и нису биле велике, али за мене су биле. Огромне и најважније. И у тренутку кад су се јавиле у мени нису биле баш лако остварљиве. Али сам успела 🙂

Зашто су жеље тако топле, а кад се остваре тако хладне?

Можда се то догађа кад нешто желите јако много и јако дуго.  Сви смо ми, мање или више, склони идеализовању. Понекад и нашу жељу идеализујемо, имамо превелика, а можда погрешна, очекивања, па кад је коначно остваримо схватимо да то није то.

Можда то онда нису биле жеље, можда је то било „дивљање дечијих обести“? Не знам, али је свакако било нешто што нас је вукло напред, окупирало мисли, уносило неки немир. А, то се све уклапа у жељу.

А, можда се опет само поклопило да има истине и у оној „Постоје ствари које ако се не догоде у правом тренутку, боље да се никад и не догоде“ – она прича да се сагори од жеље и да онда и кад се сама жеља испуни  то просто више није то.

Жеље су топле, то је сигурно – знам и по томе што и сама сада осећам ту топлину. Жеље су мотивационе – знам по томе колико воље имам. Жеље су неизвесне – знам по оној ситној нервози која струји кроз мене. Жеља је и један од сигурних знакова оптимизма и вере. Кад престанете да желите то је као да сте  пристали на то да вам се ништа лепо неће десити. Бар ја тако гледам на то.

Зато увек мени драгим људима желим да им се свакога дана оствари бар једна жеља, ма колико мала била, јер знам колико ће донети радости, осмеха. А осмеси су као зараза – привлаче један другог.

И за крај дивне мисли сјајног Меше Селимовића које су мени један од најдражих цитата, а у директној су вези са темом:

– Знаш ли шта је најлепше у животу? Жеља, пријатељу!

Коментари на: "Жеља…" (10)

  1. …vratiću se, Iva…kasnije…

  2. “Da, bas sam to hteo da kazem…“ Eto… 🙂

  3. Ponekad se desi nešto neočekivano i bude lepše od mnogih ostvarenih želja.

    • То је она лепота неочекиваног 🙂
      КАд се најмање надаш, кад ништа не очекујеш, а оно се догоди 🙂

  4. draganasmiljanic рече:

    🙂 Selimovic 🙂 sve vreme dok sam citala tekst taj citat mi je bio na pameti… 🙂 bas lepa tema, vedra, optimisticna… 🙂

    • Хвала Гаго 🙂
      Драго ми је што си имала Селимовића у мислима јер је мени то најдражи цитат кад је реч о жељама и док сам писала ово био ми је у глави 🙂

  5. Жеља се може остварити када искрено, а понекад и пуно радимо на њеном остварењу. Не бих могла да замислим живот без жеља и без снова.
    Одлично си ово написала, поздрав 🙂

    • „Не бих могла да замислим живот без жеља и без снова.“ – у потпуности се слажем 🙂
      Добро дошла у комшилук, драго ми је што ћемо „кафенисати“ 🙂

Оставите одговор

Облак ознака

psihologijasmisla

mesto za raspamećivanje

ipokeva.wordpress.com/

uputstva za upotrebu dana

Labilna

Ubij vreme, da ono ne bi ubilo tebe :)

oblogovan

Pokušaj slaganja reči u nizove u kojima će se neko prepoznati...

NEGOSLAVLJE

Slike od reči u kojima se prepoznaju i nenaslikani.

poznanik

zato što te volim

Mandrak72's Blog

Bilo kojeg dana

Tangolinin blog

moja mala ništa

cy3a

свашта нешто

ПЛЕТЕНИЈЕ СЛОВЕС

... мистично језичко сведочанство духовне стварности.

agorafobija

Neko to od gore vidi sve, vuce konce, igra se. ;)

политика и којешта...

забелешке о утисцима, на прву лопту...

meskalero

Да ли знаш?

Dnevnik slučajne domaćice

Priče, poneka pesma, kritika društva

Jelena Bogosavljević

Jelena: svet priča i noćnih pripovedanja

Ne plači , to mogu i ja ....

Život i naravučenije....

ironijexl

StVaran svet oko mene (ne zadržavaj se samo u slučaju nužde)

Umetnost hedonizma

Umetnost nalazenja zadovoljstva u malim stvarima

Izmanipulisan

Nervozni komentari na teme iz kulture, medija i politike

Nedodjija

blog o alternativama...

Sopstveni portparol

Za pravilnu i zdravu duhovnu, duševnu i telesnu ishranu

Mitrovic Uros

Just another WordPress.com site

Магацин

Национални портал

