Монах и вук


monah i vukЉубав према вуковима код мене је присутна дуго. Чини ми се некако од кад знам за себе те животиње су ми биле веома интересантне. Можда зато што сам још као мала увек волела оно што и није било тако логично да се воли, а вукови су се одлично уклапали у то. Можда су „кривци“ и Џек Лондон и његов „Бели очњак“ кога сам читала као мала. Кад сам ја ишла у школу имали смо обавезну лектиру 🙂

Последњих неколико година сам доста читала о вуковима. Нешто и прикупљала, бележила, чувала. Посебно ме је занимао тај однос човека и вука. Слушала сам приче старије Браће, скупљала препоруке шта прочитати, који снимак видети и… Тако сам дошла и до овог прилога емитованог пре  пар година на једној нашој ТВ станици. Мислим да ни вас неће оставити равнодушним. Баш као што није ни мене.

Оно што се провлачи кроз емисију је

– Љубав је слобода, ако некога заиста волиш пустићеш га да оде. Ако те воли, вратиће се!

оно што је негде суштина свих односа, међу људима, али и између људи и животиња.

И још нешто, недуго након емитовања овог прилога другари су раздвојени. Он, јеромонах Амвросије остао је у манастиру Ковиље сакривеном међу брдима горостасног Јавору 30-ак км од Ивањице, а она, Алфа је одведена у азил у Нови Сад. Наводно је била угрожена у условима у којима је живела. Ја, искрено, нисам видела њену угроженост…

Не знам како се завршило све, вероватно не онако како би већина оних који су погледали снимак волело да се заврши… Данас сам, просто,  осетила потребу да ово поделим са свима…

Коментари на: "Монах и вук" (18)

  1. Pogledacu cim budem bio u prilici…

    • Е, Драги мој, тебе сам чекала и за једну и за другу причу о вуковима. Знаш да волим да те читам, а баш ме је занимало какав је утисак…
      Ово је најтоплија препорука…

  2. I bre, Iva…ljubav, prava ljubav…i dozovite prirodu u sebi…kako, sad, da ti pustim „Staru priču“, kad mi „wordpres“ blokirao šerovanje i prasapapazjaniju http://lidijam.byethost7.com nije sređen…ajd, pa mi lepo sanjaj…baš, si me „raspilavila“ i raznežila ovim za laku noć 🙂

  3. Na kontu teksta da kažem da je beli očnjak bi o i biće za mene klasika književnosti
    iako mnogi smatraju da je to dečija literatura, ali kao što govorismo o „detetu u nama“
    takvo delo nikada neće izgubiti vrednost.

    Videa ću pogledati natenane 😉

    p.s.
    napisaću moždaa uskoro jednu pesmu o vukovima 🙂

    • Како је оно наш Мика Антић рекао, а ја сам то већ данас негде написала:
      Да би се истински волело, треба одрасти до детета!
      А у вези „дечије књиге“, неки и за Мику кажу да је најдражи дечији песник одраслих 🙂

      п.с. можда? 😉

  4. robinzonkruso рече:

    Облогованом навигацијом нађох се (и пронађох се) на овом лепом блогу.
    Остављам поздрав… 🙂
    …и враћам се на тему. Монах Амвросије је, такође, рекао, када су му одузели вучицу Алфу, да је „животиње много лакше волети, зато што оне увек више дају него што примају и воле без резерве и рачунице. Много је теже волети човека и већа је храброст и подвиг је волети људе.

    • Добро дошли у Ивин свет (мада некако имам утисак да то персирање за прво обраћање и није неопходно, ипак смо у комшилуку 🙂 ) Драго ми је због оног „и пронађох се“ једнако колико ми је драго што је баш комшија Облогавни био „навигатор“ 🙂
      И слажем се са тим речима. Много сјајних реченица је изговорио, неке ствари објаснио на врло једноставан начин… Заиста вреди погледати прилог-емисију.
      Велики поздрав и видимо се 🙂

  5. Ovaj monah je privilegovan da ima svu ovu prirodu i divljinu, da se ovako sažme i stopi sa njom, da ga zveri poštuju i vole… vuk ,soko, orao, gavran, i ostali zverinjak.

    A vučica je zaista prelepa i veličanstvena.

    I mislimmm, ugrožena je bila pa je odveli u azil, a tamo će da joj bude bolje van svog okruženja prirode. Koja glupost to što su uradili. Ti ljudi su baš malo, tj. malo više udareni u glavu kada su tako postupili sa vučicom.

    • Мајка Србија – то је једино што може да „објасни“ логику да ће јој у кавезу бити боље… Неки једноставно немају никаквог слуха за природу…

  6. Лепа прича, гледао сам ту емисију. Нема ово недело са одвођењем вучице у кавез везе само са Србијом, него са бесмисленим законима које усвајамо од западне „цивилизације“. Лепше јој је у азилу, него у природи где је успоставила контакт са монахом који је третира као равноправно Божије биће?! То су те будалаштине новог доба, слављење човека и подизање њега до небеса, а негирање духвности. Управно ова прича је доказ љубави и слободног духа који можемо да имамо само кроз Господа.

    • Знаш ме, кад немам адекватан, иоле смислен, логичан одговор за нешто што се десило, увек кажем то Мајка Србија. А јасно је да су то све оне „добре ствари“ које нам запад сервира као „политички прихватљиво понашање“.
      Вучица је била апсолутно слободна, могла да оде, али је свесно бирала да остане уз монаха јер јој је ту било лепо. Али, „газде“ боље знају, и тако су је отели из њеног природног окружења и затворили у кавез.

  7. Konj i vuk. Moji favoriti.
    Tv prilog sam gledao, ali piča koju si nam „poklonila“ je sjajna.
    A na pominjanje Mike Antića, ako neće smetati prilažem:
    https://tamoiovde.wordpress.com/2011/03/20/vuce-jesam-li-dovoljno-slobodan-u-ovoj-zabiti-svemira/

    • “…Вуче, они се боје, јер нису нам дорасли ни слободом ни болом. Наш сан је – немогуће, а непознато – наш завичај…”

      Један од најдражих цитата. Хвала Ти што си поделио. Волим Мику, волим поему о вуку. Како нам свима исте ствари падају на памет.
      Волим овај наш комшилук!

Оставите одговор

Облак ознака

psihologijasmisla

mesto za raspamećivanje

KevaiPo

uputstva za upotrebu dana

Labilna

Ubij vreme, da ono ne bi ubilo tebe :)

oblogovan

Pokušaj slaganja reči u nizove u kojima će se neko prepoznati...

NEGOSLAVLJE

Slike od reči u kojima se prepoznaju i nenaslikani.

poznanik

zato što te volim

Mandrak72's Blog

Bilo kojeg dana

Tangolinin blog

moja mala ništa

cy3a

свашта нешто

ПЛЕТЕНИЈЕ СЛОВЕС

... мистично језичко сведочанство духовне стварности.

agorafobija

Neko to od gore vidi sve, vuce konce, igra se. ;)

какоЈЕЦАкаже

~разговори о српском језику~

политика и којешта...

забелешке о утисцима, на прву лопту...

meskalero

Да ли знаш?

Dnevnik slučajne domaćice

Priče, poneka pesma, kritika društva

Jelena Bogosavljević

Jelena: svet priča i noćnih pripovedanja

Ne plači , to mogu i ja ....

Život i naravučenije....

ironijexl

StVaran svet oko mene (ne zadržavaj se samo u slučaju nužde)

Umetnost hedonizma

Umetnost nalazenja zadovoljstva u malim stvarima

Izmanipulisan

Nervozni komentari na teme iz kulture, medija i politike

Nedodjija

blog o alternativama...

Sopstveni portparol

Za pravilnu i zdravu duhovnu, duševnu i telesnu ishranu

Mitrovic Uros

Just another WordPress.com site

