„Обавезујем се да ћу у Министарству унутрашњих послова Републике Србије радити према потребама и правилима службе у организационој јединици на пословима одговарајућим мојој стручној спреми и оспособљености. Послове ћу обављати у складу са одредбама Устава Републике Србије, Закона о полицији и другим прописима којима се уређује рад службе.

У обављању послова штитићу људска права и слободе грађана Републике Србије и других људи који се у њој налазе и бранити уставно уређење и сувереност Републике Србије.

Све податке које сам сазнао(ла) у обављању службе, а у вези са делокругом и начином рада Министарства унутрашњих послова Републике Србије, чуваћу као службену тајну. Свестан(на) сам и упозорен(а) да ћу у случају поступања противно овој изјави сносити законске последице.“

Кад сам се бавила истраживањем за текст Ко чува Србију ( http://wp.me/p1YTjh-ad ) наишла сам на податак да при ступању у службу сви полицајци потписују ову Изјаву. Лепо пише, што би наш народ рекао „црно на бело“, да ће „штитити људска права и слободе грађана и бранити уставно уређење и сувереност Републике Србије“.

Сведоци смо да је јуче у Београду на пар сати суспендован Устав, а пре пар дана смо се још једном уверили да припадници одређених огранака полиције представљају бруку како за саму полицију, тако и за припаднике мушког дела популације.

О чему се ради?

Тек данас сам успела да погледам снимке о нападу комуналних полицајаца. Најпре онај од 18. септембра кад је „комуналац“  млатио лика јер није хтео да изађе из аутобуса, а потом и оно „хапшење“ старијег човека на Смедеревском путу.

Да разјаснимо одмах, сматрам да је БусПлус врхунска превара и пљачка, али како сам принуђена да сваки дан на посао идем и са њега се враћа аутобусом, уз то сам од средње школе имала маркицу и плаћала превоз, плаћам и БусПлус. Моји су ме одавно научили да ништа није бесплатно. И баш то што плаћам „маркицу“ ми и даје право да критикујем. Млатила бих их све кад ме зауставе на „тачкастој контроли“ па аутобуси стоје у месту по 10-15 минута. И ове контролоре и оне који немају карту. То сматрам иживљавањем и једних и других. Донекле разумем да неко истерује правду и неће да плаћа карту, али исто тако очекујем да и тај разуме да ја негде журим и немам ни мало толеранције за пеглање око изласка из аутобуса.

Без обзира што немам баш много толеранције за оне који се шверцују, за поступке комуналаца имам још мање. Ја разумем да они морају да интервенишу јер је путник без карте направио прекршај, да су зато ту, али реакције попут оне у бусу 95 од 18. септембра кад је „комуналац“ песницом ударао путника у пределу стомака мислим да је прекорачење њихових дужности. Без обзира на то што спорни путник без карте није желео да напусти возило. Мислим да ни он ни колега нису били ни на који начин угрожени да би применили силу, али да је ту превагнула сујета по систему – неће нас он да заје*ава – па су га зато млатили. Да не испадну смешни пред осталим путницима.

Други случај је малтретирање путника на Смедеревском путу од пре два-три дана. Њих двојица, високи око 190 цм, солидне грађе, не старији од 30 година на снимку који траје скоро три минута (а који нема почетак и није испратио случај до краја што значи да је читава гунгула трајала много дуже) безуспешно покушавају да ставе лисице старијем господину који има 50-60 година. Двојица, народски речено, бизгова који могу волу реп да ишчупају не могу да савладају старца већ зову појачање!

Кад сам видела снимак прво што сам помислила:

– Кога све запошљава та полиција кад ови не умеју три минута да ставе лисице дупло старијем од себе?

Мени је то брука и за полицију, да су тотално неспособни, али и за њих двојицу као мушкарце јер  не успеше да савладају чикицу. Требало им појачање. Питам се како би се поставили да су наишли на неког заиста агресивног? Звали „корњаче“?

Уз напомену да ме нервира БусПлус и да сматрам да је то легализована крађа од које најмање користи има ГСП, уз напомену да не волим ни шверцере, агресију комуналаца не могу ничим да оправдам. Она прича да раде свој посао у ова два конкретна случаја, кад спорни путници нису били агресивни према њима, не пије воду.

Не знам како ви, али ја нисам сигурна да би ме, да сам присуствовала таквом инциденту, чињеница да су службена лица на дужности спречила да им вербално, а онда и на неки убедљивији, конкретнији начин објасним да нису у праву.  Просто, таквим понашањем буде агресију и код најмирнијих.

 

 

 

Оставите одговор

Облак ознака

psihologijasmisla

mesto za raspamećivanje

ipokeva.wordpress.com/

uputstva za upotrebu dana

Labilna

Ubij vreme, da ono ne bi ubilo tebe :)

oblogovan

Pokušaj slaganja reči u nizove u kojima će se neko prepoznati...

NEGOSLAVLJE

Slike od reči u kojima se prepoznaju i nenaslikani.

poznanik

zato što te volim

Mandrak72's Blog

Bilo kojeg dana

Tangolinin blog

moja mala ništa

cy3a

свашта нешто

ПЛЕТЕНИЈЕ СЛОВЕС

... мистично језичко сведочанство духовне стварности.

agorafobija

Neko to od gore vidi sve, vuce konce, igra se. ;)

политика и којешта...

забелешке о утисцима, на прву лопту...

meskalero

Да ли знаш?

Dnevnik slučajne domaćice

Priče, poneka pesma, kritika društva

Jelena Bogosavljević

Jelena: svet priča i noćnih pripovedanja

Ne plači , to mogu i ja ....

Život i naravučenije....

ironijexl

StVaran svet oko mene (ne zadržavaj se samo u slučaju nužde)

Umetnost hedonizma

Umetnost nalazenja zadovoljstva u malim stvarima

Izmanipulisan

Nervozni komentari na teme iz kulture, medija i politike

Nedodjija

blog o alternativama...

Sopstveni portparol

Za pravilnu i zdravu duhovnu, duševnu i telesnu ishranu

Mitrovic Uros

Just another WordPress.com site

Магацин

Национални портал

