Теорија да су жене те које су сујетне, да пате за тим да на сликама изгледају што боље и да често форсирају опцију Фотошопа који би „испеглао“ све недостатке које имају захваљујући предизборној кампањи пала је у воду. Чини се да тимови који брину о промоцији председничких кандидата умеју мало да се као деца заиграју и у тим „корекцијама“ и те како претерају.

Јуче сам се у повратку са посла загледала у билборд председничког кандидата Српске напредне странке. Са осмехом на лицу поручује нам „Поштена и успешна Србија“, а на профилу делује бар деценију млађе. Лепо „испеглан“, боре сведене на миниму, све неправилности коже „избрисане“, уједначеног тена Николић нам се смешка и представља себе као прави избор за наредног вођу Србије и Срба.

Ја разумем да сви ми желимо да будемо лепи. Уосталом и ја прва увек бирам „бољи угао“ за фотографисање, али не могу да скапирам да човек кога свакодневно виђамо у извештајима са разноразних политичких промоција, при томе се његово присуство у политичком животу Србије мери деценијама, себи може да дозволи такав пропуст. Да објаве слику за коју би се и он сам запитао кад је сликана, пре колико времена. Слику на којој најмање личи на оно што гледамо сваки дан.

О томе да сама парола у којој се помиње реч поштење губи сваки смисао мислим да је сувишно причати. Кад сам видела слику и паролу кроз главу ми је прошло:

– О каквом поштењу причате кад ни за билборд нисте ставили слику која поштено приказује кандидата?

Пар метара после тог билборда још један. Овога пута од владајуће странке. У рангу оног „регионалног“ на којем нам проучују „Стоп страначком запошљавању“. Председнички кандидат Борис Тадић врши смотру – пази сад – војске! А порука ни мање ни више него „За сигурну будућност“! Војска је ваљда ту да „цементира“ ту сигурност из пароле. Да није трагично било би комично.

До „револуције“ којом су Срби , тако кажу, коначно добили „демократску власт“, битан фактор у држави је била Војска. Да ли због тога што је 1990. током протеста одржаног 9. марта у Београду Слоба на улице извео тенкове, или због поштовања захтева НАТО да се тај сегмент Србије уништи, тек  „демократска власт“ баш и није била наклоњена војсци.

У једном кратком периоду министар одбране био је Борис Тадић, а од 2007. ту дужност обавља Драган Шутановац у народу од милоште прозван ШуНАТОвац. Већ тај надимак довољно добро илуструје како га народ види. Неки кажу да оно што је започео Тадић, Шутановац је одлично привео крају – уништавања војске Србије.

Без обзира на сад већ чувене стихове Боре Ђорђевића

„…радо иде Србин у војнике, два га вуку, а тројица туку…“

чињеница је да је војска у нашем народу увек имала дугу традицију и поштовање. Сви смо као клинци учили разне песме, читали приче о успесима војске, најпре српске кроз ратове за ослобођење, а потом и оне југословенске. Поштовао се својеврсни култ Војске. А онда, од „револуције“ на овамо почело је, не може се другачије описати него, систематско уништавање Војске како би се смањила борбена готовост и одбрамбена способност државе Србије.

Све што је вредело или је пензионисано или је у затвору или је маргинализовано. Од редовног војног рока, преко скраћења, могућност цивилног служења, дошли смо до укидања обавезног служење војске. Некад је свако пунолетно мушко прошло основну обуку, а сада имамо ситуацију да ће Србија за само деценију имати обучене „деке“ и момке у пуној снази који не знају пушку да држе. Они који знају због година и свега што са њима иде неће моћи, а они који ће моћи и који би требали да бране државу неће знати како. Кад се томе дода и изјава министра одбране да „Србија више никад неће ратовати“, уз додатак да ће наши војници учествовати у међународним мисијама НАТО-а јасно је да се пројекат „уништавање српске војске“ опасно ближи крају.

Кад се мало размисли, подвуче црта, рекло би се да два, многи истичу, главна кандидата за функцију председника Србије имају тимове који много воле Фотошоп. Оног са почетка су „испеглали“ за једно 10 година, а овом другом су „у кадар“ убацили целу војску. Не знаш чему више да се смејеш…

Коментари на: "Војска из фотошопа" (11)

  1. Vukašin B. рече:

    … dobro … misliš li ti da postoji ijedan politicar bilo gde u svetu koga nisu ,,ispeglali“ zarad kampanje ? Ne misliš valjda da jedan političar koji se kandiduje za precednika može da vidi svaku reklamnu fotografiju ili da odobrava svaku reklamnu fotografiju , pano , poster ??? To rade ljudi zaduženi za reklamnu kampanju a najčešće odredjene agencije …. što se tiče toga ko je i koliko pošten : Imate Tadića i režim koji je 12 godina na vlasti i 12 godina uništava ovu zemlju naspram SNS koji nije bio na vlasti i koji tek treba da dokaže sposobnost i spremnost za promene nabolje … imate one koji su se za 12 godina dokazali da su nesposobni i one koji trebaju da dokažu DA LI su sposbni … kritikovati unapred je nesuvislo osim ako niste potomci Nostradamusa .

    • Вукашине,
      У „добродошлици“ на блог, између осталог, стоји:
      „Блог у коме пишем о свему што ми падне на памет. Најчешће о догађајима који ме на неки начин дотакну, из неког мог угла. То не значи да је тај мој угао најбољи, једини исправан, али је мој. Специфичан, баш као и ја.“
      То значи да коментаришем све. И ове на власти и оне који претендују на власт. Истичем оно што сам приметила, што ми се није свидело. И не размишљам о томе ко је у питању. Ко прати блог зна да сам и те како оштра према владајућој коалицији, а и опозицију „поткачим“ с времена на време. Већ ко ми како буде инспиративан неким изјавама, потезима…
      Поздрав

    • Gledaj, ja nisam potomak Nostradamusa, ali malo mi je smešno kada čujem to – SNS nije bila na vlasti… Pod tim imenom nije, jasno, ali… Brate, pročešljaj malo kako je izgledao Zakon o informisanju koji je donet u vreme kada je VUČIĆ bio ministar informisanja, postoji i čuveni Šešeljev zakon o zemljoradničkim penzijama… To su sve takve budalaštine da je teško sada to sve opisivati… Iva je sasvim u pravu… Tragikomično je sve to… I jedni i drugi traže naš glas samo na osnovu teze “nećeš valjda da ovi drugi budu vlast…?“…
      Hej, imam li ja pravo JEDNOM U ŽIVOTU da glasam ZA nekog? Ili vazda moram biti PROTIV? A nema razlike, na žalost… I jedni i drugi traže da se glasa PROTIV, samo zato što su svesni da nemaju da ponude nijedan argument zašto bismo bili ZA… Iva, sjajna su ti zapažanja… Ovo

      • Облогован,
        мислим да је управо то једна од наших трагедија кад су избори у питању – готово сви поручују „Гласај против њих, ми смо мање зло“. А зло је увек зло. Свеједно да ли је мање или веће…

  2. Vukašin B. рече:

    Slažem se … ja tebi nijednu lošu reč nisam uputio niti sam rekao kako i šta trebaš da pišeš … niti ću 🙂 … svako ima pravo na svoje mišljenje i baš zbog toga ja koristim pravo na svoje pošto imam opciju da prokomentarišem tvoje 🙂 … time ustvari delimo svoja zapažanja – ti kroz svoj blog a mi kroz svoje komentare ( dokle god su komentari primereni i bez grubih reči naravno )

    • Коментари све док су у оквирима кућног васпитања су прихватљиви, и они који критикују и они који хвале и они који имају неке суестије.
      За неколико текстова сам инспирацију пронашло управо у коментарима оних који су читали. Што више различитих погледа, али не искључивих, то боља слика на „задату тему“. Бар ја тако мислим 🙂
      У сваком случају, добро си дошао са коментарима, критикама, сугестијама…

  3. Moja generacija je imala predvojničku obuku u srednjoj školi, što znači da sam ja kao devojka od 16 god rasklapala i sklapala M48 za par minuta , išla na strelište vežbala gadjanje i našoj generaciji je prilično dobro išao predmet tada zvani ONO i DSZ .
    A danas..??? Toliko smo napredovali pored Tadića i Šunatovca da se gospodje srednjih godina danas bolje razumeju u naoružanje od momaka koji bi trebali da služe vojsku a ne služe je! Ali zato sada imamo manekene iz fotošopa i virtuelnu vojsku Srbije, hvala onom ko nagovori Tadića da stavi ovakav bilbord čini mi se da mu je BAŠ „pomogao“ , pogotovo kad je moja generacija u pitanju … da nije tužno bilo bi smešno!

    • Тај детаљ сам, ето, пропустила. Ми смо имали предмет „Одбрана и заштита“ али смо, нажалост, остали без те „мини обуке“.

    • Haha, da, bre, Damjanica… ONO i DSZ, zakon… Devojkama obično plavo rame posle gadjanja bojevom municijom, ali šta sad… Falilo nam nešto?

  4. Dobra zapažanja, i upravo ono što je važno – lična! To nam treba – misliti svojom glavom. Podržavam i dodajem da su ti fotošopovani sad postali pravi uličari – po ceo bogovetni dan su na ulici 🙂
    http://noviinternet1987.wordpress.com/2012/04/27/predizborna-kolumna-jednog-neobicnog-gradjanina-10/

    • Добро вече и добро дошао у Ивин свет 🙂
      Ја блог тако и капирам – лични став, пишем оно што мислим. Сад колико је то паметно… 🙂
      Хвала на подршци

Оставите одговор

Облак ознака

psihologijasmisla

mesto za raspamećivanje

KevaiPo

uputstva za upotrebu dana

Labilna

Ubij vreme, da ono ne bi ubilo tebe :)

oblogovan

Pokušaj slaganja reči u nizove u kojima će se neko prepoznati...

NEGOSLAVLJE

Slike od reči u kojima se prepoznaju i nenaslikani.

poznanik

zato što te volim

Mandrak72's Blog

Bilo kojeg dana

Tangolinin blog

moja mala ništa

cy3a

свашта нешто

ПЛЕТЕНИЈЕ СЛОВЕС

... мистично језичко сведочанство духовне стварности.

agorafobija

Neko to od gore vidi sve, vuce konce, igra se. ;)

какоЈЕЦАкаже

~разговори о српском језику~

политика и којешта...

забелешке о утисцима, на прву лопту...

meskalero

Да ли знаш?

Dnevnik slučajne domaćice

Priče, poneka pesma, kritika društva

Jelena Bogosavljević

Jelena: svet priča i noćnih pripovedanja

Ne plači , to mogu i ja ....

Život i naravučenije....

ironijexl

StVaran svet oko mene (ne zadržavaj se samo u slučaju nužde)

Umetnost hedonizma

Umetnost nalazenja zadovoljstva u malim stvarima

Izmanipulisan

Nervozni komentari na teme iz kulture, medija i politike

Nedodjija

blog o alternativama...

Sopstveni portparol

Za pravilnu i zdravu duhovnu, duševnu i telesnu ishranu

Mitrovic Uros

Just another WordPress.com site

