Кад су ономад, 13. марта Борис Тадић, председник Србије, и Славица Ђукић Дејановић, председница Народне скупштине, расписали парламентарне и локалне изборе за 6. мај, одмах су по кулоарима почеле приче да ће за тај датум бити расписани и председнички избори.

Прва реакција већине људи је била:

– Па где баш за Ђурђевдан, једну од најпопуларнијих и најраспрострањенијих слава у Срба? Њима ништа није свето!

Други си коментарисали да је датум небитан јер се вероватно ништа неће променити, уз неизбежно:

– Да ли стварно мислиш да ће дозволити себи луксуз да изгубе на изборима?

Изборна кампања се захуктава на свим нивоима. Акценат су овога пута сви ставили на пољопривреду, сеоска домаћинства, тако да  лидери политичких странака не избијају из штала! Као да смо у сред кампање „Најлепша слика са кравом“, а не да су пред нама парламентарни избори.  Гледајући те снимке један пријатељ је пре неки дан прокоментарисао:

– Краве ће од силних парфема доживети шок и престати да дају млеко!

После почетних реакција које су биле какве јесу, сви су се окренули оним наговештајима да би мили нам ем драги председник ових дана могао да распише и председничке изборе. Од патриотских снага се може чути:

– Одлично! Таман да их све променимо о једном трошку!

Идеја да се истог дана одрже сви избори и није тако лоша. Напротив. Све се одради у једном изласку на биралишта и онда смо мирни. Онда знамо на чему смо. Знаћемо да ли смо за „европске интеграција“ са онима који су нам 78 дана држали „милосрдне часове демократије“ или ћемо резултатима избора показати да баш и немамо тако кратко памћење.

Што се тиче председничких избора неки кажу да је Тадић тражио „гаранције да се на Косову и Метохији неће предузимати акције против Срба„. Судећи по калкулацијама по српским медијима те гаранције су, изгледа, стигле јер су све гласније приче о томе да ће председника одлучити у корист избора. Јуче сам видела најновије ремек дело Марка Сомборца који је у „Блиц стрипу“ направио сјајну паралелу. Да је не бих описивала стављам је у ову причу. Ионако слика говори више од речи.

Лично, мислим да је сама идеја расписивања председничких избора и логична. На страну што за овог председника нисам ни гласала, али од 13. марта добар део Србије је остао без председника па је логично да изаберемо новог. Како то мислим? Овај актуелни се врло активно укључио у предизборну кампању своје странке, да се питам како постиже да обави све председничке дужности. Куд се даде оно да је председник свих нас не знам, тек своје време као први човек Србије он користи да допринесе бољем рејтингу демократа и тиме мени, малом гласачу, шаље сигнале да му је странка битнија од државе. Да не грешим душу, поред странке битне су му и краве.

Пошто смо ми сада „демократско друштво“ и немамо везе са оним „ретроградним временимаиз ’90-тих“ (иако нам пола власти чине они који су добрано заслужни што те ’90-те и носе најгоре епитете), мени лично биће врло занимљиво да видим кога ће демократе истаћи као кандидата за председника Србије. Мислим, актуелни враћа мандат, и то цирка годину дана пре истека истог. Не знам како ви, али ја то капирам да више не жели да буде председник. Знате оно, ако жели, зашто га враћа и себи скраћује могућност владавине још годину дана?

Уз то, Тадић није Слоба. Бивши председник није знао за демократију, њега је занимало само то да што дуже остане на власти, по сваку цену – то је оно што су нам сервирали од 2000.  Од њега су се очекивали разноразни „ломови“ како би своју владавину продужио, па и расписивање превремене председничке изборе и кандидовање на њима. Јер он је, по ономе чиме нас кљукају, власт волео више него ‘леба да једе.

Овај је модеран председник, демократа. Њему су народ и држава на првом месту. Уосталом то потврђују и њихови предизборни слогани који доминирају билбордима: Посао. Инвестиције. Сигурност. Избор за бољи живот. Све то негде сугерише да он није, што би наш народ рекао, алав на власт.

Мени је некако логично да ако већ враћа мандат не улази у борбу за други. Јер ако уђе, мени ће то све заиста изгледати као да на месту председника имамо мало, размажено, неодлучно дете за које се у богатом српском језику везује термин:

– ‘Оћу каким, нећу каким!

Коментари на: "‘Оћу каким, нећу каким" (13)

  1. Marko - Buki blog рече:

    nema sta kao da si prepisivala iz mog mozga 🙂 slazem se … ma nek bude sve u jednom danu , samo da ove vise ne gledamo, jer unistise sve..

    • Марко-Буки,
      драго ми је ако су „ресавкса школа“ и „телепатија“ дале резултат 🙂

  2. 🙂 🙂 🙂 …pažena, mažena i pomalo razmažena, kaže oću kakim, neću kakim. Uostalom, ti nisi dala njemu svoj glas, sada ćeš imati prilike bilo kome da daš svoj glas, i verovatno će ti biti bolje! Draga moja, možemo mi da se zezamo, jer nam niko nije uskratio blogovanje preko injterneta; naravno, ova moja opaska veze nema sa Vučićevim ministrovanjem, ali idiotska država se hrani idiotima, ali i prepametnim patrijotama, a država je gladna!

    • dedodoflim
      наравно да нисам њему дала глас и наравно да му никад нећу дати глас. Ни њему ни сличнима. Јесам патриота, али не „новокомпоновани“. О патриотизму су ме научили мама и тата, а године за нама само су потврдиле да је васпитање које су ми дали било једино исправно.
      И без обзира на копирање дела из текст који представља Иву, нисам се ни мало препознала у Вашем коментару јер иако јесам пажена, мажена и помало размажена увек сам знала шта хоћу и још боље шта нећу.
      Поздрав

    • pažena, mažena i pomalo razmažena, kaže oću kakim, neću kakim. Uostalom, ti nisi dala njemu svoj glas, sada ćeš imati prilike bilo kome da daš svoj glas, i verovatno će ti biti bolje! Draga moja, možemo mi da se zezamo, jer nam niko nije uskratio blogovanje preko injterneta; naravno, ova moja opaska veze nema sa Vučićevim ministrovanjem, ali idiotska država se hrani idiotima, ali i prepametnim patrijotama, a država je gladna!————– Da li namerno gresite, ili nenamerno… Niti je autor bloga „patrijota“, vec sasvim sigurno, mozgom obdareni clan nase zajednice. Na zdravlje Ti greske dedooo…

  3. Draga moja, puno sreće s onima na koje ćeš dati svoj glas, i nemoj se prenemagati da u mom komentaru pronalaziš samu sebe! Dovoljno sam politički obrazovan da ne nasedam na kojekakve gluposti, kao usporedba nekadašnje sa sadašnjom vlašću, bez obzira na autora u „blic stripu“!

    • Ја се не пренемажем, само само лепо васпитана и одговарам људима који оставе коментар на неки мој текст.
      Политичко образовање Вам нико не спори, а како смо ми овде „политички необразовани“ мислим да сте погрешили блог.
      Свако добро.

      • U filmu ,,Ko to tamo peva“ postoji jedna divna replika koja glasi:,, Kanda bi volela da se opet vrate?!“ Nama Srbima je zaista kratko pamcenje. Pa da se bar pojavi neka nova opcija, neki novi razuman, vispren politicar, ja bih i razumeo, ali Vi trazite da se vrate oni koji su ovu drzavu degradirali i napravili od nje i nas samih zamorcice! Vama gospodjice, nece tutnuti pusku da branite srpsku granicu kod Karlobaga, sedecete u Vasoj toploj sobi i pisati kolumne i izvestaje sa ratista. A kad Vucic bude ministar javnog informisanja, necete smeti ni da pomislite na ovakve tekstove, a kamoli da ih objavite! Mislite malo o tome. Drugarski pozdrav.
        Bivsi vojnik, branilac Srpstva

        • Славиша,
          поздрав. Ја волим да кажем да сам мало „атипични“ представник мог народа. За разлику од већине СРрба ја памтим. И лепо и ружно. Не заборављам. И не праштам.
          И Вама препоручујем текст „“Избори и избори“ да видите да је оптужба за Вучића заиста на погрешној адреси.
          Слажем се да је један од већих проблема што у Србији на жалост не постоји опција која има смисла. И ако боље читате тј ако прочитате неколико и старијих и новијих текстова то се јасно види у њима.
          То што сам женско не значи да сам од оних који седе у топлини свог дома док су ми Браћа на првој линији фронта.
          Велики поздрав и Бог Вас поживео, као и све оне који су бранили, бране и који ће бранити Србију и Српство.
          http://wp.me/p1YTjh-8t

    • Slučajno dodjoh ovde… Zar ne bi bilo lepo Dedodofilm-u da se umesto što si se ostrvio na čeljade koje zna da napiše reč, dve, tri o nekom svetu koji bi bio bolji i za tebe na kraju krajeva, da sugestijom pomogneš ovom darovitom detetu, a ne da tako kukavički komentarišeš i ništa pri tome ne kažeš!

  4. Krave su najjače… 🙂 Mada, da se razumemo, nije u redu način Dedinog obraćanja, ali ono parče o Vučićevom ministrovanju je istinito (po mom mišljenju, naravno)… Na žalost, krug je zatvoren i ne vidim nikoga kome najbolje stoji slikanje sa kravama… Ali, svima stoji tragikomično, stvarno…

Оставите одговор

Облак ознака

psihologijasmisla

mesto za raspamećivanje

KevaiPo

uputstva za upotrebu dana

Labilna

Ubij vreme, da ono ne bi ubilo tebe :)

oblogovan

Pokušaj slaganja reči u nizove u kojima će se neko prepoznati...

NEGOSLAVLJE

Slike od reči u kojima se prepoznaju i nenaslikani.

poznanik

zato što te volim

Mandrak72's Blog

Bilo kojeg dana

Tangolinin blog

moja mala ništa

cy3a

свашта нешто

ПЛЕТЕНИЈЕ СЛОВЕС

... мистично језичко сведочанство духовне стварности.

agorafobija

Neko to od gore vidi sve, vuce konce, igra se. ;)

какоЈЕЦАкаже

~разговори о српском језику~

политика и којешта...

забелешке о утисцима, на прву лопту...

meskalero

Да ли знаш?

Dnevnik slučajne domaćice

Priče, poneka pesma, kritika društva

Jelena Bogosavljević

Jelena: svet priča i noćnih pripovedanja

Ne plači , to mogu i ja ....

Život i naravučenije....

ironijexl

StVaran svet oko mene (ne zadržavaj se samo u slučaju nužde)

Umetnost hedonizma

Umetnost nalazenja zadovoljstva u malim stvarima

Izmanipulisan

Nervozni komentari na teme iz kulture, medija i politike

Nedodjija

blog o alternativama...

Sopstveni portparol

Za pravilnu i zdravu duhovnu, duševnu i telesnu ishranu

Mitrovic Uros

Just another WordPress.com site

